Seinäjoen Energialle erinomaisia tuloksia asiakastyytyväisyystutkimuksissa 2025

Uutinen

Seinäjoen Energia sai erinomaiset tulokset EPSI-Ratingin vuoden 2025 valtakunnallisissa asiakastyytyväisyystutkimuksissa ja vahvisti asemaansa korkeasta asiakastyytyväisyydestä tunnettuna paikallisena toimijana. Sähkönmyynnin, sähkönsiirron, kaukolämmön ja veden yksityisasiakkaille tehdyt tutkimukset toteutettiin syksyn 2025 aikana.

Tutkimuksessa asiakastyytyväisyys mitataan indeksillä 0–100. Alle 60 indeksipisteen tulos tarkoittaa tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 indeksipisteen tulos tarkoittaa erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Seinäjoen Energian kaikkien neljän liiketoimintayksikön tulokset ovat yli 75 indeksipistettä eli sähkön, veden ja lämmön asiakkaamme ovat tutkitusti erittäin tyytyväisiä. Asiakastutkimuksen avulla saamme arvokasta tietoa asiakaskokemuksesta ja asiakastyytyväisyydestä sekä siitä, missä olemme onnistuneet ja mitä voisimme kehittää.

Suomen tyytyväisimmät kaukolämmön asiakkaat

Seinäjoen Energia nousi kaukolämmön asiakastyytyväisyydessä valtakunnan kärkeen. 80,2 indeksipistettä kertoo poikkeuksellisen korkeasta palvelukokemuksesta. Asiakkaat kokevat palvelun sujuvaksi, luotettavaksi ja toimialaa paremmin tarpeisiin vastaavaksi. Myös asioinnin sujuvuus, vasteajat ja palvelun laatu kuuluvat alan parhaimmistoon. Kaukolämpö koetaan varmana ja vaivattomana lämmitysratkaisuna, jonka arvioidaan olevan paras vaihtoehto vielä vuosien päästä.

Seiverkot Oy sähkönsiirrossa toiseksi

Seiverkot Oy sijoittui sähkönsiirron asiakastyytyväisyydessä toiselle sijalle. 75,8 indeksipistettä kertoo johdonmukaisesta palvelusta, vahvasta luottamuksesta ja onnistuneesta asiakaskokemuksesta. Seiverkot on vahvistanut asemaansa erityisesti tasaisen toimitusvarmuuden sekä selkeän ja ymmärrettävän asiakasviestinnän ansiosta.

Sähkönmyynti ja Seinäjoen Vesi kolmannelle sijalle

Sähkönmyynnissä Seinäjoen Energia sijoittui kolmanneksi 78,7 indeksipisteellä. Kamppailu kärkisijoista oli tiukka ja pronssisijallakin sähkönmyynnin asiakastyytyväisyys on pysynyt erinomaisella tasolla. Seinäjoen Energian sähkönmyynnin asiakkaat arvostavat erityisesti Seinäjoen Energian luotettavuutta, asiakkuuden vaivattomuutta ja tuotelaatua. Asiakkaamme kokevat myös, että pidämme heistä hyvää huolta.

Seinäjoen Vesi ylsi niin ikään kolmannelle sijalle indeksipisteillä 81,4. Tulos heijastaa poikkeuksellisen vahvaa luottamusta sekä tasalaatuista, huomaamattoman varmaa ja johdonmukaista arjen palvelua.

Kiitos asiakkaillemme ja henkilöstöllemme

Lämpimät kiitoksemme tutkimukseen osallistuneille asiakkaille. On ilo nähdä, että olemme onnistuneet vastaamaan asiakkaidemme odotuksiin ja tarjoamaan palvelua, johon voi luottaa. Saamamme palaute on meille tärkeää – sen avulla kehitämme toimintaamme jatkuvasti, jotta voimme palvella entistäkin paremmin myös tulevaisuudessa.

Kiitos kuuluu myös Seinäjoen Energian motivoituneelle ja asiantuntevalle henkilöstölle. Työmme perustuu aitoon haluun tarjota asiakkaille laadukasta, paikallista palvelua ja kilpailukykyisiä tuoteratkaisuja. Teemme työtä suurella sydämellä, asiakkaidemme parhaaksi.