
Seiverkot toiselle sijalle sähkönsiirtoyhtiöiden asiakastyytyväisyystutkimuksessa
EPSI Ratingin valtakunnallinen asiakastyytyväisyystutkimus sähkönsiirtoyhtiöistä on valmistunut. Seiverkot Oy sijoittui hienosti toiseksi yksityisasiakkaiden keskuudessa. Indeksipisteet 75,8 kertovat johdonmukaisesta palvelusta, vahvasta luottamuksesta ja onnistuneesta asiakaskokemuksesta. Tuloksen myötä Seiverkoille myönnettiin myös Erittäin tyytyväiset yksityisasiakkaat 2025 -mitali.
Tutkimus osoittaa, että suomalaiset seuraavat sähkönkäyttöään aiempaa aktiivisemmin. Siksi toimiva palvelu sekä selkeä viestintä korostuvat entisestään. Seiverkot onkin vahvistanut asemaansa erityisesti tasaisen toimitusvarmuuden sekä selkeän ja ymmärrettävän asiakasviestinnän ansiosta.
Asiakastyytyväisyys mitataan tutkimuksessa indeksillä 0–100. Alle 60 indeksipisteen tulos tarkoittaa tyytymättömiä, 60–75 tyytyväisiä ja yli 75 indeksipisteen tulos erittäin tyytyväisiä asiakkaita. Asiakastutkimukset tuovat meille arvokasta tietoa siitä, missä olemme onnistuneet ja miten voimme kehittää toimintaamme entisestään.
Kyselyssä arvioitiin seitsemää osa-aluetta: imago, odotukset, tuotelaatu, palvelun laatu, vastine rahalle, asiakastyytyväisyys ja asiakasuskollisuus. Seiverkot menestyi erinomaisesti kaikilla mittareilla ja ylitti selvästi toimialan keskiarvon jokaisessa kategoriassa. Erityisesti vastine rahalle -mittari sijoittui tutkimuksen parhaiden joukkoon ja oli yksi korkean asiakastyytyväisyyden taustalla vaikuttavista tekijöistä.
Asiakkaat arvioivat erittäin hyviksi erityisesti seuraavat osa-alueet: imago (80,6), tuotelaatu (80,2), vastine rahalle (80,3), asiakasuskollisuus (80,4) sekä asiakastyytyväisyys (75,8).



