Edullinen ja huoleton sähkösopimuksemme on
SE Oikea

Mies katselee pellolla auringonlaskua jussipaita päällä.

Miksi valita Seinäjoen Energian sähkösopimus

Ikoni, euronmerkki

Edullinen ja luotettava

Tarjoamme asiakkaillemme kilpailukykyiset ja vakaat sähkönhinnat. Lähes 100 vuoden kokemuksella teemme sen minkä lupaamme.

Ikoni, paikkamerkki

Paikallinen

Olemme Seinäjoen kaupungin sataprosenttisesti omistama konserni. Tuottamamme hyöty jää kaupungin ja kaupungin kehittämisen hyväksi.

Ikoni, ihmiset

Palveleva

Meihin saat yhteyden nopeasti ja vaivattomasti valitsemallasi tavalla. Voit chatata, asioida verkossa, lähettää sähköpostia, soittaa tai poiketa paikan päällä.

Seuraa sähkön kulutusta Sentti-palvelussamme

Sentti on Seinäjoen Energian asiakkaille tarkoitettu sähköinen asiointipalvelu, jossa voit tarkastella omia sähkön kulutustietojasi tunti-, päivä-, viikko-, kuukausi- tai vuosikohtaisesti.  Voit myös selata laskuhistoriaasi ja tarkastella sopimustietojasi.

Henkilö katsoo puhelinta

Usein kysyttyä sähkösopimuksista

Olen muuttamassa, milloin minun on ilmoitettava muutosta teille?

Muuttoilmoitus on hyvä tehdä kaksi viikkoa ennen muuttoa. Tarvittaessa saat kuitenkin sähköt nopeammallakin aikataululla olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme.

muutin uuteen asuntoon, saanko sähköt päälle tänään?

Sähköjen kytkentä riippuu paikallisesta sähköverkkoyhtiöstäsi. Jos huomaat asian arkena asiakaspalvelumme ollessa avoinna, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Muina aikoina sinun tulee olla yhteydessä paikallisen verkkoyhtiösi vikanumeroon.

Olen vaihtamassa sähkönmyyjää, tuleeko minun irtisanoa nykyinen sopimukseni?

Vaihtaessasi sähkönmyyjää sinun ei tarvitse olla yhteydessä nykyiseen sähkönmyyjääsi. Kun uusi sähkönmyyntisopimuksesi astuu voimaan, edellinen sopimus päättyy samalla.

Voiko alaikäinen tehdä sähkösopimuksen?

Alaikäinen ei voi tehdä sähkösopimusta itselleen. Alaikäisen sähkösopimus tehdään huoltajan nimiin, kunnes alaikäinen täyttää kahdeksantoista vuotta.

Muutan pois Seinäjoelta, voinko olla edelleen asiakkaanne?

Teemme sopimuksia Etelä-Pohjanmaan alueelle, joten muuttaessasi Etelä-Pohjanmaan alueelle voit tehdä kanssamme uuden sopimuksen.

Mitä tietoja sähkösopimuksen tekoon tarvitaan?

Sähkösopimuksen tekoon tarvitsemme nimesi, henkilötunnuksesi, yhteystietosi, uuden osoitteesi ja päivämäärän, jolloin sopimuksen tulee olla voimassa.

Miten voin peruuttaa sähkösopimuksen?

Kuluttajalla on kuluttajansuojalain mukainen oikeus peruuttaa sähkösopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä.

Voit peruuttaa tekemäsi sopimuksen verkkosivuiltamme löytyvällä lomakkeella. Tekemäsi sopimus raukeaa, kun olemme vastaanottaneet peruuttamisilmoituksesi.

Huomioithan, että  peruutuslomakkeella et voi päättää jo voimassa olevaa sopimusta tai tehdä muuttoilmoitusta.

Jos olet muuttamassa, päätä nykyinen sopimuksesi tällä lomakkeella. Jos sinulla on kysyttävää, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.

Milloin tunnin hintajakso muuttuu 15 minuutin hintajaksoon eli varttiin?

Tämän hetkisen tiedon mukaan 15 minuutin hintajaksoon siirrytään 1.10.2025. 15 minuutin markkina otetaan käyttöön EU:ssa samanaikaisesti kaikkialla. Muutoksen jälkeen hinta vaihtuu 15 minuutin jaksoissa yhden tunnin sijasta, eli päivän sisällä on 96 eri hintaa. Tiedotamme tästä muutoksesta vielä lähempänä muutosajankohtaa.