
Seinäjoen Vedelle erinomaisia tuloksia asiakastyytyväisyystutkimuksissa
Loppukesästä 2025 toteutimme veden kuluttaja-asiakkaille suunnatut asiakastutkimukset. Vesihuollon asiakastutkimukset toteutettiin yhteistyössä sekä Taloustutkimuksen että EPSI Ratingin kanssa.
Seinäjoen Vesi menestyi erinomaisesti Taloustutkimuksen WACSI 2025 -asiakastyytyväisyystutkimuksessa, jossa selvitettiin kotitalousasiakkaiden tyytyväisyyttä veden laatuun ja vesilaitoksen toimintaan. Seinäjoelta saatiin 212 vastausta, ja tuloksia verrattiin sekä muihin vesilaitoksiin että aiempiin tutkimuskierroksiin.
Parhaat arvosanat Seinäjoen Vesi sai veden toimitusvarmuudesta, jakelun katkottomuudesta, veden väristä sekä palvelun asiantuntevuudesta ja ystävällisyydestä.
Indeksituloksissa Seinäjoen Vesi ylsi erinomaiselle tasolle veden laadussa ja jakelussa. Palvelun, viestinnän ja kokonaisindeksin tulokset ovat samalla tasolla tai hieman parempia kuin muilla vastaavankokoisilla vesilaitoksilla. Arvio kunnallisen vesijohtoverkoston kunnosta on Seinäjoella keskiarvoa parempi ja parantunut tasaisesti.
EPSI Ratingin tutkimuksessa Seinäjoen Vesi saavutti kolmannen sijan indeksituloksella 81,4. Tulos kertoo poikkeuksellisen vahvasta luottamuksesta ja tasalaatuisesti toimivasta arjen palvelusta. Asiakkaat kuvaavat vesihuoltoa palveluna, joka toimii huomaamattoman varmasti ja johdonmukaisesti. Kolmannen sijan johdosta Seinäjoen Vedelle on myönnetty myös Erittäin tyytyväiset asiakkaat 2025 -mitali



